سامسونگ یا اپل مسئله این است!

  • محمدرضا خیشاده
  • 2022-02-10 19:22:24
  • 3 نظر
Images
Images
Images
Images
Images

سامسونگ با S22 به سلطه اپل بر بازار گوشی های گرانقیمت خاتمه می دهد؟!

سامسونگ هر سال بازار گوشی های گران قیمت را به اپل از دست می دهد. Galaxy S22 برای معکوس کردن این روند کار خود را انجام داده است.

خطرات برای گوشی های گلکسی سامسونگ بیشتر از همیشه است. گلکسی اس 22 جدید و خواهران و برادرانش پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پرچمدار آن هستند، اما سهم این شرکت از بازار گوشی‌های ممتاز همچنان در حال کاهش است.

سهم بازار جهانی سامسونگ برای گوشی هایی با قیمت 800 دلار یا بیشتر طی دو سال گذشته یک سوم کاهش یافته است، از 28 درصد در سال 2019 به 18 درصد در سه ماهه سوم سال 2021. در همین دوره، طبق شرکت تحلیلی IDC، سهم اپل از 63 درصد به 72 درصد رسیده است.

هنگامی که یک برند تسلط پیدا می کند، دیگران عملکرد ضعیف خود را کنار می گذارند و مصرف کنندگان با انتخاب های کمتری روبرو می شوند. صنعت گوشی های هوشمند مملو از برندهایی مانند موتورولا و ال جی است که در مواجهه با تسلط اپل از بازار گوشی های پرچمدار عقب نشینی کرده اند.

یکی از دلایل اصلی برنده شدن اپل: دستاوردهایش در بازار بزرگ چین، سرمایه گذاری از غیبت سامسونگ تا جایی که به ازای هر IDC، از هر پنج آیفون، تنها یک آیفون در چین فروخته می شود. اما در جاهای دیگر، مشخص نیست که چرا اپل برنده است. گوشی های ساخته شده توسط هر دو شرکت دارای مشخصات، ویژگی ها و دوربین های درخشان هستند. و اگر برندی برتری با امتیازات انحصاری دارد، آن اسپیس زوم خانواده Galaxy S22 یا قلم S Pen S22 Ultra است.

ترجیح مشتری برای iOS نسبت به اندروید نیز دلیلی محتمل نیست، زیرا با این واقعیت که سامسونگ در مجموع با سهم 20 درصدی از بازار جهانی پیشتاز در فروش گوشی های هوشمند است، در تضاد است. اگر تلفنی کمتر از 800 دلار می‌خرید، احتمالاً یکی از سری‌های سامسونگ را می‌خرید.

سامسونگ در تلاش خود برای تسلط جهانی، دو مسابقه را به طور همزمان اجرا می کند و سری A را در برابر گوشی های میان رده و ارزان قیمت عرضه شده توسط اوپو، شیائومی و دیگر برندهای چینی و سری S و سری Z در برابر پرچمداران اپل قرار می دهد. با این حال، در حال حاضر تنها یک برنده است، و این چیزی نیست که سود به همراه داشته باشد.

سامسونگ با سامسونگ رقابت نمی کند

یکی از چیزهایی که سامسونگ از آن اجتناب کرده است، این است که خودش را زیر پا بگذارد. با توجه به اینکه گوشی‌های سری A ویژگی‌ها و دوربین‌های پرچم‌دار بیشتری را با قیمت‌های پایین‌تر ادغام می‌کنند، ممکن است به نظر برسد که خریداران آن‌ها را از سری S ممتاز (و گران‌تر) انتخاب می‌کنند.

نبیلا پوپل، تحلیلگر IDC می گوید که اینطور نیست. در عوض، مشتریانی که 800 دلار به بالا برای گوشی های سری S پرداخت می کنند و آنهایی که بیش از 600 دلار برای سری A نمی پردازند، گروه های متمایز هستند.

پوپل گفت: «فکر نمی‌کنم سری A در حال آدم‌خواری سری S باشد. "سری S و سری A به بخش های مختلف مصرف کننده پاسخ می دهد."

نظر بدهید

جستجو

پست های اخیر

۳ خرداد ماه ۱۴۰۲

استارت آپ های هوش مصنوعی سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری را برای ربات های انسان نما آغاز کردند!

تصویری که بر روی صفحه نمایش داده می شود، یک دست ربات و یک انسان را نشان می دهد که در طول اجلاس جهانی "AI for Good" در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در ژنو، سوئیس، 7 ژوئن 2017 به سمت یکدیگر حرکت می کنند. رویترز/دنیس بالیبووز

۲۹ دی ماه ۱۴۰۰

pwa چیست؟

سایت یا اپلیکیشن مسئله ای است؟!