دنیای وب در واقعیت افزوده!

  • محمدرضا خیشاده
  • 2021-12-14 22:51:04
  • 3 نظر
Images
Images
Images
Images
Images

بررسی 7 سرمایه گذار بزرگ برای ورود دنیای وب به فضای سه بعدی!

بیشتر مردم اینترنت را فقط از طریق وب 2.0 تجربه کرده اند: برنامه های کاربردی آنلاین، وب اجتماعی و نرم افزار به عنوان یک سرویس، ساختار زندگی ما را تشکیل می دهند.

اما حتی با پیشرفت سریع سایر فناوری‌ها، زیرساخت‌های اصلی وب تا حد زیادی از آغاز هزاره بدون تغییر باقی مانده است. اخیراً، بسیاری از وب 3 به عنوان فاز بعدی اینترنت دفاع کرده‌اند، اما این اصطلاح قلمروی بسیار زیادی را در بر می‌گیرد که مکالمات می‌توانند نسبتاً پراکنده باشند.

ما هنوز سال ها از تصاحب سهم عمده بازار وب 3 فاصله داریم و نگرانی های معتبری وجود دارد که پیچیدگی آن باعث دلسردی مصرف کنندگان و تنظیم کننده ها شود. با این حال، تحقیقات ما نشان داد که چشم‌انداز سرمایه‌گذاری به طور فزاینده‌ای رقابتی در حال رشد است زیرا سرمایه‌گذاران خطرپذیر تحصیل‌کرده‌تر و کمتر بدبین می‌شوند.

برای درک واضح‌تر از کجای بازار، ما با چندین سرمایه‌گذار فعال تماس گرفتیم تا بفهمیم وب3 در کجا قرار دارد و آینده چه خواهد بود:

. لیور مسیکا، بنیانگذار و شریک مدیریت، Eden Block

. Atul Ajoy، شریک، Horseshoe Capital

. دیوید کرنگ-مسمبورگ، شریک موسس، شرکای LeadBlock

. رندی گلین، بنیانگذار/شریک، و سام شاپیرو، مدیر DFJ Growth

. مرسدس بنت، شریک، شرکای Lightspeed Venture

. Jai Das، یکی از بنیانگذاران، رئیس و شریک Sapphire Ventures

برای اینکه همه چیز تا حد امکان واضح باشد، از هر پاسخ دهنده خواستیم تا پیشنهاد خود را در مورد آسانسور به اشتراک بگذارد: اگر می خواستند یک شکاک را متقاعد به سرمایه گذاری کنند، چگونه این فناوری را توصیف می کنند؟

با شروع جذابیت بالقوه مصرف‌کننده میمون‌های کارتونی، سعی کردیم بفهمیم چه چیزی آنها را به سرمایه‌گذاری در وب معنایی جذب می‌کند و در حال حاضر کجا تقاضا را مشاهده می‌کنند. Atul Ajioy، یکی از شرکای Horseshoe Capital، گفت: «من در ابتدا از طریق اعتبار قابل تأیید و منشأ داده در بازار سازمانی وارد web3 شدم. چند نفر دیگر گفتند که پس از ایجاد علاقه به کریپتو، کاوش در فضا را آغاز کردند.

علاوه بر بحث در مورد برنامه‌های کاربردی بالقوه در تبلیغات، فین‌تک و برنامه‌های سازمانی، پاسخ‌دهندگان توصیه‌های خود را برای بنیان‌گذاران وب۳ که به دنبال تأمین مالی هستند، همراه با نگرانی‌های خود در مورد عواملی که می‌توانند توسعه آن را متوقف کنند، به اشتراک گذاشتند. در نهایت، از هر یک از پاسخ دهندگان پرسیدیم: سرمایه گذاران شکاک وب 3 چه چیزی را از دست می دهند؟

من هرگز با یک سرمایه‌گذار بدبین ندیدم که واقعاً بفهمد چه خبر است. لیور مسیکا، بنیانگذار و شریک مدیریت، ادن بلاک، گفت: اگر آن را دریافت کنید، احتمالاً در بند هستید و آماده حرکت هستید.

لیور مسیکا، بنیانگذار و شریک مدیریت، Eden Block:

لطفاً صفحه آسانسور web3 خود را به ما بدهید: چیست و چه نقشی در چارچوب اینترنت امروزی دارد؟

در دو جمله: Web3 کلید متاورز واقعی است. Web3 در آینده ای نه چندان دور موسسات مالی، تعاملات اجتماعی، هویت های شخصی و بسیاری موارد دیگر را در خود جای خواهد داد.

در حال گسترش: وقتی به وب 3 نگاه می کنم، ملغمه ای از زیرساخت های غیرمتمرکز را می بینم که قادر به قدرت بخشیدن به دنیای جدید است. دو ویژگی متمایز وب 3 ترکیب پذیری و تمرکززدایی است. اولاً، شبکه‌های کریپتو در حال بلعیدن ارزش هستند و محیط‌هایی را ایجاد می‌کنند که در آن هر شکل ممکن از ارزش درون زنجیره‌ای به هم متصل می‌شود و با دیگری تعامل دارد. Web3 توانایی منحصر به فردی برای ایجاد سیستم های ارزشی ملموس از سیستم های ارزشی دارد که برای هزاران سال ناملموس باقی مانده اند. این قفل جهانی را باز می کند که در آن سرمایه اجتماعی، شهرت و تعاملات تاریخی ما دارایی های پاک نشدنی و صادقانه است - که اغلب در بازاری با پروتکل های غیرمتمرکز قیمت گذاری می شوند.

Web3 جایی است که همه سیستم‌های غیرمتمرکز یاد می‌گیرند که با یکدیگر تعامل داشته باشند و بر امنیت و ارزش (در نتیجه اثرات شبکه) یک اکوسیستم گسترده‌تر بنا شوند. این چند لایه و چند وجهی خواهد بود که توسط زیرساخت کاملاً جدید پشتیبانی می شود. برنامه های ما باید داده ها را به طور قابل اعتماد انتقال دهند، داده ها را کاملاً خصوصی منتقل کنند، داده ها را ذخیره کنند و سطح بالایی از در دسترس بودن را حفظ کنند - همه در ریل های غیرمتمرکز. در تاریخچه کوتاه وب3، قبلاً دیده‌ایم که چگونه زیرساخت‌های متمرکز می‌تواند یک معامله خطرناک باشد.


منبع خبر

نظر بدهید

جستجو

پست های اخیر

۳ خرداد ماه ۱۴۰۲

استارت آپ های هوش مصنوعی سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری را برای ربات های انسان نما آغاز کردند!

تصویری که بر روی صفحه نمایش داده می شود، یک دست ربات و یک انسان را نشان می دهد که در طول اجلاس جهانی "AI for Good" در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در ژنو، سوئیس، 7 ژوئن 2017 به سمت یکدیگر حرکت می کنند. رویترز/دنیس بالیبووز

۲۹ دی ماه ۱۴۰۰

pwa چیست؟

سایت یا اپلیکیشن مسئله ای است؟!