گوگل ریپل را راه‌اندازی می‌کند، یک استاندارد که می‌تواند رادارهای کوچک را برای خودروهای فورد و غیره به ارمغان بیاورد

  • محمدرضا خیشاده
  • 2022-01-08 18:16:24
  • 3 نظر
Images
Images
Images
Images
Images

گوگل به دنبال کنترل حمل و نقل دنیا با معرفی رادارهای کوچک خود در ces 2022!

گوگل از سال 2015 تراشه‌های رادار کوچکی را به‌طور عمومی می‌سازد. آنها می‌توانند به شما بگویند که چقدر خوب می‌خوابید، یک ساعت هوشمند را کنترل کنید، ورق‌های کاغذ را بشمارید، و به شما اجازه می‌دهند کوچک‌ترین ویولن جهان را بنوازید. اما رادار Soli این شرکت لزوماً موفقیت تجاری نداشته است، که برجسته ترین آن در تلفن پیکسل است. اکنون، گوگل یک استاندارد API منبع باز به نام Ripple را راه اندازی کرده است که از نظر تئوری می تواند این فناوری را به دستگاه های اضافی خارج از گوگل بیاورد - شاید حتی یک ماشین، زیرا فورد یکی از شرکت کنندگان در استاندارد جدید است.

از نظر فنی، ریپل تحت نظارت انجمن فناوری مصرف کننده (CTA) است، همان نهاد صنعتی که هر ماه ژانویه نمایشگاه CES را در لاس وگاس میزبانی می کند، اما تردیدی وجود ندارد که واقعاً چه کسی پشت این پروژه است. ریپل نوآوری مفیدی را که به نفع همه است باز می کند. رادار هدف عمومی یک فناوری نوظهور کلیدی برای حل موارد استفاده حیاتی به روشی با رعایت حریم خصوصی است."

علاوه بر این، پروژه Ripple در Github مملو از ارجاعات به Google است، از جمله چندین نمونه از «حق نسخه‌برداری 2021 Google LLC»، و مشارکت‌کنندگان برای شرکت باید قرارداد مجوز منبع باز Google را امضا کنند. (یکی از تعهدات اشاره می‌کند که پروژه به‌روزرسانی شده است تا شامل CTA باشد.) به نظر می‌رسد ریپل تغییر نام تجاری «Standard Radar API» گوگل باشد.

با این حال، هیچ کدام از اینها باعث نمی شود که سولی ممکن است زندگی جدیدی پیدا کند، و ممکن است چیزی در این ایده وجود داشته باشد که رادار مزایای حفظ حریم خصوصی دارد. این فناوری است که می تواند به راحتی تشخیص دهد که آیا فردی در حال حاضر، نزدیک است یا به دستگاهش می گوید که کاری را بدون نیاز به میکروفون یا دوربین انجام دهد.

فورد به نوبه خود به The Verge می گوید که رادار داخلی ممکن است بخشی از فناوری های کمک راننده آن شود. در حال حاضر، این خودروساز می‌گوید که از «رادارهای بیرونی پیشرفته» برای تحقیق در مورد این ویژگی‌ها استفاده می‌کند (که به نظر من گران به نظر می‌رسد). در اینجا بیانیه ای از جیم بوکوسکی از فورد، که در حال حاضر سرپرستی تیم تحقیقاتی و مهندسی پیشرفته شرکت را بر عهده دارد، آمده است:

ما در حال تحقیق در مورد چگونگی استفاده از رادار داخلی به عنوان منبع حسگر هستیم تا تجربیات مشتریان مختلف را فراتر از فناوری‌های کمک راننده پیشرو فورد Co-Pilot360 که امروزه از رادارهای بیرونی پیشرفته استفاده می‌کنند، افزایش دهیم. یک API استاندارد، با مشارکت صنعت نیمه‌رسانا، به ما اجازه می‌دهد تا نرم‌افزاری مستقل از منابع سخت‌افزاری توسعه دهیم و به تیم‌های نرم‌افزاری اجازه می‌دهد تا در چندین پلتفرم راداری نوآوری کنند.

سایر شرکت‌های ابزار نیز در حال تحقیق در مورد رادار هستند: آمازون به طور مشابه در حال بررسی است که آیا رادار ممکن است به آن کمک کند الگوهای خواب شما را نظارت کند یا خیر. این قلاده سگ هوشمند از رادار مینیاتوری برای نظارت بر موارد حیاتی حتی اگر سگ شما فوق‌العاده پشمالو یا پشمالو باشد استفاده می‌کند و این لامپ همین کار را برای انسان‌ها انجام می‌دهد. اما اکثر شرکت کنندگانی که تحت ابتکار گوگل فهرست شده اند، در حال حاضر تامین کنندگان تراشه و حسگر هستند. فقط فورد و بلومیو - که دارای کیت توسعه دهنده برای سنسور فشار خون مبتنی بر رادار هستند - متمایز هستند.

منبع خبر

نظر بدهید

جستجو

پست های اخیر

۳ خرداد ماه ۱۴۰۲

استارت آپ های هوش مصنوعی سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری را برای ربات های انسان نما آغاز کردند!

تصویری که بر روی صفحه نمایش داده می شود، یک دست ربات و یک انسان را نشان می دهد که در طول اجلاس جهانی "AI for Good" در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در ژنو، سوئیس، 7 ژوئن 2017 به سمت یکدیگر حرکت می کنند. رویترز/دنیس بالیبووز

۲۹ دی ماه ۱۴۰۰

pwa چیست؟

سایت یا اپلیکیشن مسئله ای است؟!