متاورس عامل سقوط سهام فیسبوک

  • محمدرضا خیشاده
  • 2022-02-03 19:45:48
  • 3 نظر
Images
Images
Images
Images
Images

سقوط 20 درصدی سهام فیسبوک!

متا درآمد سه ماهه چهارم خود را در روز چهارشنبه منتشر کرد و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مالی که وال استریت را به اندازه کافی ناامید کرد و سهام آن را به جهشی فرو برد. سهام این شرکت که در حال حاضر همچنان با نماد FB معامله می شود، با رسیدن به اعداد، 20 درصد سقوط کرد.

در حالی که سه ماهه آخر متا شاهد برخی از روندهای مورد انتظار بود، از جمله تغییرات حریم خصوصی iOS اپل که تجارت تبلیغاتی آن را تضعیف کرد، همچنین این واقعیت بدیع آشکار شد که فیس بوک، برنامه اصلی متا، دیگر کاربران جدیدی را جذب نمی کند.

تعداد کاربران فعال ماهانه فیس بوک (MAU) از سه ماهه سوم سال 2021 تا چهارم در 2.9 میلیارد ثابت ماند. بدتر از آن، کاربران فعال روزانه آن (DAU) از 1.93 به 1.929 میلیارد در همان دوره کاهش یافت - اولین مورد برای فیس بوک، که به رویکرد رشد به قیمت تمام شده معروف است.

فیس بوک یک محصول بالغ است (به زبان ساده) و تنها انسان های زیادی در بازارهای سراسر جهان برای ثبت نام شرکت باقی مانده اند. و این شرکت بیش از هر زمان دیگری بر روی «خانواده» برنامه‌های خود، از جمله واتس‌اپ و اینستاگرام تأکید می‌کند، محصولات تازه‌تری که احتمالاً هنوز راه‌هایی برای رسیدن به این نوع اشباع دارند.

کاهش سرعت رشد کاربران در همان سه ماهه ای رخ داد که شرکت سابقاً فیس بوک اعلام کرد که با برنامه هایی برای هدایت منابع خود به سمت ایجاد تجربیات مجازی فراگیر، نام تجاری خود را به عنوان یک شرکت "metaverse" تغییر خواهد داد.

خبر خوب برای متا این است که هنوز صاحب بزرگترین نمودار اجتماعی جهان است. خبر بد؟ حتی اگر کاهش سرعت کاربر انتظار می رفت، این فقط یک چیز دیگر است که باعث می شود فیس بوک - و در نتیجه "خانواده برنامه ها" فیس بوک، همانطور که متا آن را می نامد - بیشتر شبیه به یادگاری از گذشته باشد تا چشم اندازی درخشان از آینده.


منبع خبر

نظر بدهید

جستجو

پست های اخیر

۳ خرداد ماه ۱۴۰۲

استارت آپ های هوش مصنوعی سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری را برای ربات های انسان نما آغاز کردند!

تصویری که بر روی صفحه نمایش داده می شود، یک دست ربات و یک انسان را نشان می دهد که در طول اجلاس جهانی "AI for Good" در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در ژنو، سوئیس، 7 ژوئن 2017 به سمت یکدیگر حرکت می کنند. رویترز/دنیس بالیبووز

۲۹ دی ماه ۱۴۰۰

pwa چیست؟

سایت یا اپلیکیشن مسئله ای است؟!