گوگل با جریمه 123 میلیون دلاری ضد انحصار از سوی دادگاه ایتالیا به دلیل استفاده از اطلاعات کاربران در android auto روبرو شد

  • محمدرضا خیشاده
  • 2021-11-29 10:34:19
  • 3 نظر
Images
Images
Images
Images
Images

گوگل با جریمه 123 میلیون دلاری ضد انحصار از سوی دادگاه ایتالیا به دلیل استفاده از اطلاعات کاربران در android auto روبرو شد

این پرونده مربوط به Android Auto، نسخه اصلاح شده سیستم عامل موبایل گوگل است که برای استفاده در خودرو در نظر گرفته شده است، و به طور خاص به این موضوع که چگونه گوگل دسترسی به پلتفرم را برای یک برنامه شارژ خودروی الکتریکی به نام JuicePass، ساخته شده توسط شرکت انرژی Enel X Italia، محدود کرده است.

Android Auto به رانندگان اجازه می‌دهد مستقیماً به مجموعه‌ای از برنامه‌های مرتبط (مانند نقشه‌ها و سرویس‌های پخش موسیقی) از طریق صفحه‌نمایش روی داشبورد دسترسی داشته باشند. اما برنامه JuicePass Enel X Italia یکی از برنامه های شخص ثالثی نبود که گوگل به آن اجازه دسترسی داده بود.

این برنامه از طریق نسخه تلفن هوشمند پلتفرم اندروید قابل دسترسی است - اما مطمئناً یک راننده نباید وقتی در فرمان است به سمت تلفن خود دراز کند. بنابراین ممانعت از دسترسی از طریق Android Auto یک مسدود کننده قابل توجه در استفاده مرتبط ایجاد می کند.

محدودیت بازار JuicePass توسط گوگل، توجه ناظر رقابت ایتالیا را به خود جلب کرده است.

AGCM امروز گفت که گوگل ماده 102 معاهده عملکرد اتحادیه اروپا را نقض کرده است - و به آن دستور داده است که JuicePass را از طریق این پلتفرم در دسترس قرار دهد.

همچنین می‌گوید Google باید همان قابلیت همکاری با Android Auto را برای سایر توسعه‌دهندگان برنامه شخص ثالث فراهم کند.

این مرجع اشاره می کند که برنامه Google Maps، که برخی از خدمات اولیه را برای شارژ وسایل نقلیه الکتریکی (مانند یافتن و دریافت مسیر به نقاط شارژ) ارائه می دهد، از طریق Android Auto در دسترس است - و در آینده می تواند ویژگی های مستقیم رقابتی مانند پرداخت ها را در خود جای دهد.

طبق یافته‌های مقامات، گوگل به Enel X Italia اجازه نداد نسخه‌ای از برنامه JuicePass سازگار با Android Auto را توسعه دهد، یک ویژگی خاص اندروید که به برنامه‌ها اجازه می‌دهد در حین رانندگی با رعایت ایمنی و همچنین استفاده کنند. کاهش حواس پرتی، الزامات،» AGCM در یک بیانیه مطبوعاتی می نویسد که تحریم را [به انگلیسی با استفاده از Google Translate ترجمه شده است]. JuicePass طیف گسترده ای از خدمات را برای شارژ مجدد وسایل نقلیه الکتریکی، از پیدا کردن ایستگاه شارژ گرفته تا مدیریت جلسه شارژ و رزرو مکان در ایستگاه را امکان پذیر می کند. این تابع اخیر در دسترس بودن واقعی زیرساخت را پس از رسیدن کاربر به آن تضمین می کند.

گوگل با امتناع از قابلیت همکاری Enel X Italia با Android Auto، امکان استفاده کاربران نهایی از برنامه Enel X Italia را در هنگام رانندگی و شارژ مجدد یک وسیله نقلیه الکتریکی به طور غیرمنصفانه محدود کرده است. در نتیجه، گوگل برنامه Google Maps خود را ترجیح داده است، که در Android Auto اجرا می‌شود و خدمات کاربردی برای شارژ خودروی الکتریکی را فعال می‌کند، که در حال حاضر محدود به یافتن و دریافت مسیر برای رسیدن به نقاط شارژ است، اما در آینده می‌تواند شامل عملکردهای دیگری مانند رزرو و پرداخت باشد. "

گوگل هر گونه تخلف را رد می کند و می گوید با این دستور موافق نیست. اما تایید نکرد که آیا قصد تجدید نظر دارد یا خیر.

این غول فناوری ادعا می کند که محدودیت هایی که برای دسترسی برنامه ها به Android Auto اعمال می کند برای اطمینان از عدم حواس پرتی رانندگان ضروری است. همچنین به ما گفت که در طول زمان پلتفرم را برای برنامه‌های بیشتری باز کرده است - با «هزاران» اکنون سازگار است.

این شرکت اضافه کرد که قصد دارد به گسترش در دسترس بودن ادامه دهد. با این حال، گوگل در مورد اینکه چرا اپلیکیشن Enel X Italia برای شارژ مجدد خودروهای برقی در بین «هزاران»ی که قبلاً به آنها اجازه دسترسی داده است، توضیح نداد. طبق AGCM، برنامه Enel X Italia بیش از دو سال است که از Android Auto حذف شده است.

این بیانیه گوگل است: «اولویت شماره یک Android Auto این است که اطمینان حاصل شود که برنامه‌ها می‌توانند در حین رانندگی ایمن استفاده شوند. به همین دلیل است که ما دستورالعمل های سختگیرانه ای در مورد انواع برنامه هایی داریم که در حال حاضر پشتیبانی می شوند و این دستورالعمل ها بر اساس تست های حواس پرتی راننده و استانداردهای نظارتی و صنعتی است. هزاران برنامه در حال حاضر با Android Auto سازگار هستند و هدف ما این است که به توسعه دهندگان بیشتری اجازه دهیم برنامه های خود را در طول زمان در دسترس قرار دهند. برای مثال، ما الگوهایی را برای برنامه‌های ناوبری، شارژ و پارکینگ معرفی کرده‌ایم که برای هر توسعه‌دهنده‌ای باز است. ما با تصمیم مقامات مخالفیم و گزینه های خود را بررسی خواهیم کرد.»

گوگل از طریق پلتفرم گوشی های هوشمند اندرویدی جایگاه غالبی در بازار دارد و طبق گفته ناظر رقابت، سهم بازار در ایتالیا حدود سه چهارم است.

بر اساس قوانین اتحادیه اروپا، یافتن تسلط بر بازار در یک بازار این مسئولیت را برعهده یک شرکت می‌گذارد که رقابت را در بازارهای دیگری که در آن فعالیت می‌کند محدود نکند - و اتحادیه اروپا قبلاً گوگل را به عنوان یک شرکت غالب در جستجوی اینترنتی عمومی در هر بازاری در این کشور تشخیص داده است. منطقه اقتصادی اروپا در سال 2017. AGCM اعلام کرد که از تأثیر محدودیت‌های Google بر دسترسی برنامه‌ها به Android Auto بر رشد بازار تحرک الکتریکی نگران است. این سایت نوشت: «اگر ادامه پیدا کند، می‌تواند شانس Enel X Italia را برای ایجاد یک پایگاه کاربری قوی در زمان رشد قابل‌توجه در فروش خودروهای الکتریکی به خطر بیاندازد. در لیست برنامه های کاربردی استفاده شده توسط کاربران ظاهر نشد - در نتیجه انتخاب مصرف کننده را کاهش داد و مانعی برای نوآوری ایجاد کرد. این مقام پیشنهاد می‌کند که رفتار گوگل می‌تواند بر توسعه تحرک الکتریکی در یک مرحله حیاتی تأثیر بگذارد - زیرا زیرساخت‌های شارژ مجدد برای خودروهای الکتریکی در حال ساخته شدن هستند و می‌توانند به رشد و تقاضا برای خدمات شارژ مجدد کمک کنند.

این سازمان هشدار داد: «در نتیجه، اثرات منفی احتمالی ممکن است برای انتشار وسایل نقلیه الکتریکی، استفاده از انرژی «پاک» و انتقال به سمت یک تحرک پایدارتر از نظر زیست‌محیطی رخ دهد، و رفتار ضد رقابتی را به پیامدهای منفی برای محیط زیست مرتبط می‌کند. AGCM اضافه کرد که مطابقت گوگل با دستور خود را برای اطمینان از اجرای موثر و صحیح تعهدات مربوط به دسترسی توسعه دهندگان برنامه های شخص ثالث به Android Auto نظارت خواهد کرد. اقدام این مقام می تواند مزه آنچه در انتظار بازیکنان دروازه بان مانند گوگل در اروپا بر اساس قانون بازارهای دیجیتال (DMA) است باشد. هدف از این پیشنهاد قانونی، تکمیل اجرای قانون پس از رقابت با قوانین قبلی در مورد نحوه رفتار پلتفرم‌های مسلط که واسطه دسترسی دیگران به بازار هستند – از جمله با تحمیل الزامات اولیه مبنی بر پشتیبانی از قابلیت همکاری، است. ایده DMA تکمیل کار آهسته و پرزحمت مورد نیاز برای به ثمر رساندن تحقیقات رقابتی با اقدامات پیشگیرانه ای است که غول های فناوری برای جلوگیری از انواع خاصی از سوء استفاده های شناخته شده بازار در وهله اول انجام می دهند. اگرچه احتمالاً سالها از تصویب و اعمال این مقررات در سراسر اتحادیه اروپا می گذرد. در همین حال، بررسی‌های رقابتی در زمینه فناوری بزرگ ادامه دارد. برای مثال، AGCM ایتالیا یکی از آنها را در اکتبر گذشته در کسب و کار نمایش تبلیغات گوگل افتتاح کرد. گوگل در سال های اخیر با تعدادی از تصمیمات ضد انحصار اتحادیه اروپا مواجه شده است - از جمله جریمه 5 میلیارد دلاری برای نحوه عملکرد اندروید. اگرچه رقبای جستجو همچنان شکایت دارند که راه حلی که گوگل برای آن تصمیم در سال 2018 ابداع کرده است، هنوز به رقابت منصفانه خلاصه نمی شود.


منبع خبر

نظر بدهید

جستجو

پست های اخیر

۳ خرداد ماه ۱۴۰۲

استارت آپ های هوش مصنوعی سرمایه گذاری 70 میلیون دلاری را برای ربات های انسان نما آغاز کردند!

تصویری که بر روی صفحه نمایش داده می شود، یک دست ربات و یک انسان را نشان می دهد که در طول اجلاس جهانی "AI for Good" در اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU) در ژنو، سوئیس، 7 ژوئن 2017 به سمت یکدیگر حرکت می کنند. رویترز/دنیس بالیبووز

۲۹ دی ماه ۱۴۰۰

pwa چیست؟

سایت یا اپلیکیشن مسئله ای است؟!